Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
SFM Smyk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brabus




Dołączył: 21 Kwi 2013
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mysłowice (SM)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:31, 03 Lip 2014    Temat postu: SFM Smyk

SFM Smyk to polski mikrosamochód opracowany w 1957 roku w warszawskim Biurze Konstrukcyjnym Przemysłu Motoryzacyjnego.
Jego konstrukcja była prosta. Ograniczono się jedynie do najpotrzebniejszych wskaźników i poza siedzeniami zrezygnowano z tapicerki. Wnętrze było lakierowane pod kolor nadwozia. Do środka mieściły się cztery osoby. Samochód nie posiadał bagażnika a za drzwi służyła odchylana ku dołowi pokrywa przednia. Za napęd posłużył silnik z Junaka M07 o pojemności 349 ccm. Zastosowano jedynie zewnętrzną dmuchawę chłodzącą i prądorozrusznik. Z Junaka zapożyczono także bębny hamulcowe. Napęd na koła tylne przeniesiony był łańcuchem z typowo motocyklowej skrzyni biegów na skrzynkę redukcyjną z przekładnia zwrotną. W ten sposób samochód uzyskiwał cztery biegi do przodu i cztery do tyłu. Smyk miał być wytwarzany równolegle z Junakiem w Szczecińskiej Fabryce Motocykli. Niestety produkcja Smyka zakończyła się na kilkunastu prototypach powstałych w latach 1957-1959, wśród których znalazło się także eksperymentalne nadwozie wykonane z laminatu.


NADWOZIE

rodzaj: czteroosobowe typu sedan (stalowe, zamknięte, samonośne)
liczba drzwi: 1, zawieszone na przedniej dolnej krawędzi
wymiary: długość - 2950 mm, szerokość - 1300 mm, wysokość - 1370 mm
rozstaw osi: 1700 mm
rozstaw kół: 1100 mm
masa własna: 470 kg

SILNIK
S03, czterosuwowy, gaźnikowy
liczba i układ cylindrów: 1, układ pionowy
pojemność skokowa: 349 ccm
moc maksymalna: 15 KM (11 kW)
przy 5500 obr./min

PRZENIESIENIE NAPĘDU

napędzana oś: tylna za pomocą łańcucha na skrzynkę redukcyjną z przekładnią do zmiany kierunku jazdy
sprzęgło: mokre, czterotarczowe
skrzynia biegów: ręczna, czteroprzekładniowa bez biegu wstecznego

ZAWIESZENIE
przednia i tylna oś: niezależne na poprzecznych drążkach skrętnych

INSTALACJA ELEKTRYCZNA
akumulator: 12V, 36Ah
prądorozrusznik: 300W jako rozrusznik i 90W jako prądnica


KOŁA I OGUMIENIE

koła: obręcz skręcana z dwóch części, z czego jedna jest jednocześnie piastą
opony: 5.20-12''


DANE EKSPLOATACYJNE

prędkość maksymalna: 70 km/godz.
zużycie paliwa: 5 l/100 km











Smyk z Muzeum techniki i Komunikacji w Szczecinie





Smyk z Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie


Ostatnio zmieniony przez Brabus dnia Czw 21:34, 03 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1