Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Dane Techniczne Jelcza 315E

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Jelcz
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek397
Kumpel



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:09, 29 Gru 2009    Temat postu: Dane Techniczne Jelcza 315E

NADWOZIE
rama: stalowa, podłużnicowa
kabina: dwumiejscowa z dodatkowymi miejscami po złożeniu leżanki, metalowa, typ 407, drzwi zawieszone na słupkach przednich
skrzynia ładunkowa: drewniana o wymiarach 4883 x 2290 x 600 mm, z metalowymi burtami
wymiary samochodu: długość - 7346 mm, szerokość: 2500 mm, wysokość 3000 mm (bez plandeki), rozstaw osi - 4100 mm, rozstaw kół: przednich - 2086 mm, tylnych - 1800 mm
masa własna: 6440 kg, ładowność: 8000 kg
dopuszczalna masa przyczepy: 14 000 kg


SILNIK
typ: SW680, czterosuwowy, górnozaworowy, wolnossący
liczba i układ cylindrów: 6, układ pionowy
pojemność skokowa: 11 100 cm
moc maksymalna: 200 KM (147 kW) przy 2200 obr./min


PRZENIESIENIE NAPĘDU
sprzęgło: suche, jednotarczowe
skrzynia biegów: ręczna, pięcioprzekładniowa plus bieg wsteczny, zsynchronizowana (II-V)
zmiana biegów: dźwignią obok fotela kierowcy


ZAWIESZENIE
przednia oś: sztywne, dwa półeliptyczne resory wzdłużne
tylna oś: sztywny most, dwa resory wzdłużne z resorami pomocniczymi


INSTALACJA ELEKTRYCZNA
dwa akumulatory: 12 V, 170 Ah
prądnica prądu stałego: 12 V, 500 W "plus połączony z masą


KOŁA, OGUMIENIE, HAMULCE
koła: 8.00 x 20", koła tylne bliźniacze
opony: 11.00 x 20"
hamulce: bębnowe, układ pneumatyczny, dwuobwodowy ze wspomaganiem
hamulec pomocniczy: ręczny, mechaniczny, działający na tylne bębny hamulcowe, dodatkowo hamulec silnikowy


DANE EKSPLOATACYJNE
prędkość maksymalna: 87 km/godz.
zużycie paliwa: ok. 26 l/100 km (bez przyczepy) lub ok. 36 l/100 km (z przyczepą o masie 14 000 kg)



Źródło: Auto Moto PRL Władcy Dróg i Poboczy


Ostatnio zmieniony przez Maniek397 dnia Wto 17:49, 29 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek78m
Kumpel



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:40, 29 Gru 2009    Temat postu:

A o jaki model Jelcza chodzi ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fiat 126p
Administrator



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:05, 29 Gru 2009    Temat postu:

Dokładnie to 315 E.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maniek397
Kumpel



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:49, 29 Gru 2009    Temat postu:

Fiat 126p napisał:
Dokładnie to 315 E.


Zgadza się zapomniałem dodać o jaki model chodzi Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GrzegorzStar
Moderator



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sandomierz (TSA)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:37, 29 Sie 2010    Temat postu:

Można by jeszcze dopisać że awaryjnego żubra zastąpiono nowym samochodem Jelcz 315 najbardziej awaryjne zespoły Żubra A80 zastąpiono nowymi.Zastosowano nowy silnik SW680 którego produkcja była umieszczona w WSK Mielec na podstawie licencji zakupionej w 1966r. od firmy Leyland (ten silnik był także stosowany w ostatnich Żubrach A80) do silnika dopasowano nową 5 biegową skrzynie przekładniową skrzynia została opracowana w Fabryce Przekładni Samochodowych w Tczewie.Zdecydowano że dalej będzie stosowany tylnego mostu Raba (ten most był także stosowany w żubrach).Nowością było zastosowanie przekładni kierowniczej z integralnym wspomaganiem hydraulicznym przekładnie te importowano z Hiszpanii lub Węgier.Zastosowano także nowe opony dwuobwodowy układ hamulca zasadniczego przy wykorzystaniu elementów na podstawie licencji firmy Westinghouse.

Unowocześnieniom zostały objęte dalsze podzespoły samochodu takie jak: Sprzęgło główne,Hamulec Pomocniczy(ręczny) i hak holowniczy (zwany także hakiem pociągowym).Poprawiono także warunki pracy kierowcy poprzez ulepszenie kabiny kierowcy.Odwrócono kierunek otwierania drzwi zastosowano nowy system ogrzewania który pochodził rodem z NRD oraz obniżono poziom hałasu w kabinie.Wprowadzono dwa dodatkowe siedzenia nową deskę rozdzielczą i większe wycieraczki które szły od góry a nie jak w Żubrze od dołu w szybach.



Źródła:
[link widoczny dla zalogowanych]
I parę rzeczy od siebie.


Ostatnio zmieniony przez GrzegorzStar dnia Pią 22:32, 31 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Jelcz Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1