Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Prototypy 125p
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vezok
Administrator



Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 2009
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:44, 09 Mar 2009    Temat postu: Prototypy 125p

Oto one

Fiat 125p 4x4
W latach siedemdziesiątych, powstało kilkadziesiąt prototypowych terenowych Fiatów 125p . Bazując na modelu kombi z przekonstruowanymi błotnikami, zbudowano auto z napędem na 4 koła. Zaadaptowano przedni most oraz mechanizmy przeniesienia napędu z terenowego samochodu Łada Niva. Jeden z egzemplarzy, można dziś podziwiać w warszawskim Muzeum Techniki.


Fiat 125p coupe
W czerwcu 1971 roku w FSO powstał prototyp z nadwoziem wykonanym z tworzywa sztucznego , które zaprojektował inż. Zdzisław Wattson. Fiat 125p coupe wyposażony był we wzmocniony silnik 1481 cm3, rozwijający moc 90 KM, pozwalał na rozpędzenie samochodu do 170 km/h. Auto wyposażone było w poszerzone opony, miało olbrzymi bagażnik, zapewniało doskonałą widoczność i niezłą sterowność, pomimo stosunkowo niewielkiego rozstaw kół, bowiem wynoszącego tylko 1315mm z przodu i 1291mm z tyłu. Do wad pojazdu należały wystające z tyłu poza karoserię końcówki resorów oraz zbyt mały rozstaw kół w stosunku do dużej szerokości auta. Do produkcji seryjnej samochodu, oczywiście nie doszło.

Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 4-miejscowe.
Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, umieszczony poprzecznie z tyłu, napędzający koła tylne.
Pojemność skokowa - 1116 ccm
Średnica cylindra x skok tłoka - 80 x 55,5 mm
moc maks. 90 KM (66 kW) przy 6500 obr/min.
Skrzynia biegów: 4-biegowa, synchronizowana
zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator
Zawieszenie tylne: resory podłużne i amortyzatory
Hamulce hydrauliczne, przednie i tylne tarczowe, hamulec ręczny, mechaniczny na koła tylne
Długość/szerokość/wysokość - 4300/1780/1320 mm
Rozstaw osi - 2505 mm
Rozstaw kół przednich - 1315 mm
Rozstaw kół tylnych 1291 mm
Ogumienie: 185/70 SB-13, radialne
Masa własna pojazdu - 990 kg
Prędkość maksymalna - 170 km/h

Fiat 125p Cabrio


"Duży fiat" w wersji kabriolet, zaprezentowany został publiczności, podobnie jak poprzednik, na wsytawie Warszawa XXX, we wrześniu 1974 roku . Samochód miał dwoje, wydłużonych względem modeli zamkniętych, drzwi, wzmocniona podłogę, nową deske rozdzielczą, tylne lampy - pochodziły z samochodu Łada 2101. Brezentowy dach był oczywiście składany, chowany za tylnymi siedzeniami. Samochód, choć interesujący, pozostał prototypem.

Fiat 125p Kempingowy
Na bazie Fiata 125p pick-up, powstała w 1973 roku wersja turystyczna . W tylnej części, zamiast skrzyni ładunkowej zamocowano wykonaną z płyt kabinę kempingową, wyposażoną w drzwi, trzy okna oraz dodatkowy wywietrznik. Samochód ten przedstawiono na wystawie "Warszawa XXX" we wrześniu 1974 roku.


Fiat 125p Kempingowy
Na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1980 roku, zaprezentowana została kolejna kempingowa odmiana Fiata 125p . Tym razem, nadbudówke wykonały Zakłady Sprzętu Domowego i Sportowego z Niewiadowa. Kabina mieszkalna, posiadała dwa okna oraz wywietrznik, można ją było zdemontować w łatwy sposób - uzyskując dzięki temu normalnego pickupa.



Fiat 125p GTJ
W Zakładzie Sportu FSO kierowanym przez rajdowca Andrzeja Jaroszewicza powstał w połowie lat 70-tych prototyp, wyczynowego Fiata 125p. Oznaczono go "gtj". . Zastosowano w nim silnik z Polskiego Fiata 132p, o pojemności skokowej 2000ccm i mocy 112 KM (82,5 kW), co pozwalało na rozpędzenie samochu do 185 km/h. Wykonano dwa egzemplarzze auta - jeden w kolorze białym drugi czerwonym. Jak przystało na wersję wyczynową, samochód miał obszerne, wystające nadkola oraz spojlery. Później, biały egzemplarz został przerobiony na bardziej wyścigową wersję. W samochodzie zamontowano silnik o pojemności 1840 ccm i mocy maksymalnej 198 KM (kW) uzyskiwanej przy 7400 obr/min, któryu potrafił jechać z maksymalną prędkością około 220-240 km/h.
Później oowstało też kilka egzemplarzy z silnikiem 2000, które były bardziej "cywilną" wersją . Auta te były wyposażone w dodatkowe spojlery, sportowy wlot powietrza i napis - 2000gtj.

Fiat 125p Jamnik
interesujacym prototypem był jamnik (...) byl on w wersji specjalnie przedłuzanej 4 lub 6 drzwiowej




"Kaczorek"
Fiat 125p "Kaczorek" jest produktem ubocznym, powstałym z pozostałości po montażu sześciodrzwiowych samochodów. Wersje LONG Fiata, powstawały poprzez wycięcia z modelu kombi środkowej części wraz z jedną parą drzwi i "wszczepieniu" jej do przekrojonego samochodu. To, co pozostało, spowrotem zespawano . Nie jest to może prototyp w pełnym tego słowa znaczeniu, jedynie pomysł, na wykorzystanie tego, co pozostało, ba nie wiadomo nawet, czy takie autko w ogóle jeźdzuło :-)


125p w wersji LUX
Fabryka Samochodów Osobowyh, planowała wprowadzenie do prdukcji bogato wyposażonej wersji "Dużego Fiata", która miała być oznaczona LUX. Od innych modeli, wyróżniac sie miała prostokątnymi reflektorami przednimi oraz dodatkowymi lampami przeciwmgłowymi zamontowanymi z przodu, bogatszym wyposażeniem (radio, lepsza tapicerka itp.). Ze zmian technicznych, należy wspomnieć o nowym tylnym moście produkcji FSO. Silnik - oczywiście 1.5


Zmodyfikowane nadwozie
W 1972 roku, powstała makieta samochodu Fiat 125p, która charakteryzowała się drobnymi zmianami stylistycznymi.Nowy kształt uzyskał przód samochodu, a dokładniej prostokątne reflektory oraz nowa atrapa, zmodyfikowane były wywietrzniki na słupkach tylnych. Z tyłu, klapa bagażnika została przedłużona do dołu, ułatwiając tym samym załadunek, zmianiono także lampy tylne, zderzaki i kołpaki

ź:auta-prl.pl

Niektorych szkoda ze nie weszły do serji np gtj 4x4 albo camping :(


Ostatnio zmieniony przez vezok dnia Pon 16:47, 09 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek78m
Kumpel



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:31, 09 Mar 2009    Temat postu:

ten na bazie Łady Nivy to mój ulubiony Smile no i couoe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fiat 126p
Administrator



Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 979
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:47, 09 Mar 2009    Temat postu:

Ten "Kaczorek" mógł być niezłą alternatywą dla PF 126p i Trabanta Kombii
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Caro94
Moderator



Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 2238
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:39, 09 Mar 2009    Temat postu:

Ten Kaczorek to może i porażka stylistyczna i konstrukcyjna, ale musiał być bardzo zrywny, bo przecież wał był długości ok 35cm. Szkoda że nie wprowadzono do produkcji cabrio, zarazem byłoby z niego fajne Coupe zarazem. Lecz można zrobić sobie dosyć łatwo samoróbkę, wystarczy mieć tylne błotniki od Pick-upa i dobrego blacharza Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vezok
Administrator



Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 2009
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:18, 26 Kwi 2009    Temat postu:

ładniejszy kaczor fotomontarz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DF-maniak




Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 2:51, 20 Wrz 2009    Temat postu:

szkoda że foty nie działają
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vezok
Administrator



Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 2009
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzesko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:32, 20 Wrz 2009    Temat postu:

poprawie je później
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Amigowiec13




Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 2245
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Bydgoszczy (CBY)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:29, 13 Lip 2014    Temat postu:









------------------









Ostatnio zmieniony przez Amigowiec13 dnia Nie 14:33, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Baki94
Fotograf



Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 4603
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Otwock
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:25, 13 Lip 2014    Temat postu:

Jeszcze mu nie wykończyli tyłu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał-GSI
Moderator



Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 3454
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa [SC]
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:07, 16 Lip 2014    Temat postu:

Jednak dobrze,że to 1500 coupe do produkcji nie weszło,bo ten samochód na pierwszy rzut oka można stwierdzić,że to jedna wielka parodia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
poldon82




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:05, 17 Lip 2014    Temat postu:

Michał-GSI napisał:
Jednak dobrze,że to 1500 coupe do produkcji nie weszło,bo ten samochód na pierwszy rzut oka można stwierdzić,że to jedna wielka parodia...


Wątpię żeby było to projektowane z myślą o produkcji, to raczej "conceptcar" pokaz możliwości stylistycznych Smile


Ostatnio zmieniony przez poldon82 dnia Czw 15:06, 17 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
leenny




Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 1563
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:32, 17 Lip 2014    Temat postu:

Fakt na zdjęciach gazetkowych z tamtych czasów wyglądało to coupe o wiele korzystniej. Ale raczej na bank nikt nie myślał o produkcji seryjnej tego. Też myślę że to taki PRL-owski concept.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
poldon82




Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:14, 18 Lip 2014    Temat postu:

leenny napisał:
Fakt na zdjęciach gazetkowych z tamtych czasów wyglądało to coupe o wiele korzystniej. Ale raczej na bank nikt nie myślał o produkcji seryjnej tego. Też myślę że to taki PRL-owski concept.


No właśnie, tak jak Syrena Sport, FSO 1100coupe czy Ogar. A Wars, Beskid, Syrena 110 czy Warszawa 210 były tworzone z myślą o produkcji choć ta z góry była skazana na niepowodzenie ze względu na brak potrzebnych środków....

Niestety taka ta nasza motoryzacja była Rolling Eyes Ale przynajmniej była, teraz nie ma już nic, zostały tylko wystawy i zloty... Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał-GSI
Moderator



Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 3454
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa [SC]
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:07, 19 Lip 2014    Temat postu:

Jeśli pokaz mozliwości stylistycznych to tym bardziej żałosnie to wyglądało ;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lukasz125p




Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 1399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mińsk Mazowiecki WM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:42, 19 Lip 2014    Temat postu:

40 lat temu ludzie mogli mieć inne zdanie na ten temat Wink .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1