Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Prototypy autobusów Jelcz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arturro70a




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:26, 24 Kwi 2008    Temat postu: Prototypy autobusów Jelcz

Jest to jedyny wyprodukowany egzemplarz przegubowego Jelcza w 100% niskopodłogowego.
Nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji niestety :(
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arturro70a




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 1246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:05, 16 Cze 2008    Temat postu:

Skasowanu już prototyp nowszej wersji 120M, nigdy nie wszedł do masowej produkcji, jedyny egzemplarz był do niedawna w Legnicy
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
STRAŻ 998
Gość






PostWysłany: Wto 15:38, 01 Lip 2008    Temat postu: JELCZ MAT 25 OŁAWKA


W dotychczasowym programie produkcyjnym naszego przemysłu motoryzacyjnego brak było małych autobusów. Konstruktorzy z Jelcza podjęli próbę skonstruowania takiego pojazdu, wykorzystując do tego celu zespoły Stara i Jelcza. Powstałemu w ten sposób w 1965 r .pojazdowi nadano nazwę MAT Oławka (Mały Autobus Turystyczny). Nadwozie Oławki było w dużym stopniu zunifikowane z przyczepą P-O1 u Jelcza 014. W odróżnieniu jednak od Jelcza szkielet nadwozia był integralnie połączony 2 ramą pojazdu. Silnik, układ napędowy, zawieszenie oraz układy hamulcowy i kierowniczy pochodziły z samochodu Star 25. Luksusowo wykończone wnętrze pozwalało na wygodny przewóz 24 pasażerów. Podstawowym problemem było obniżenie masy pojazdu. Ostatecznie masa własna Oławki wynosiła 4480 kg, przy długości całkowitej równej 7100 mm. Silnik o mocy 77 kW umożliwiał rozwijanie prędkości maksymalnej 108 km/h. Pomimo wielu potencjalnych nabywców tego rodzaju pojazdu, nie podjęto jego produkcji seryjnej.
---------------------------------------------
Powrót do góry
Pabianek




Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pabianice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:10, 09 Lis 2008    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jelcz 100M : W drugiej połowie lat siedemdziesiątych w Jelczańskich Zakładach Samochodowych przeprowadzano ogromną ilość napraw głównych Jelczy PR110 oraz MEX272. W roku 1979 została zrealizowana śmiała koncepcja modernizacji starych Jelczy-ogórków poprzez zabudowę nadwozia o nowoczesnej formie, maksymalnie zunifikowanego z Jelczami PR110, na podwoziu Jelcza MEX272. Powstały w ten sposób pojazd był testowany w wielu polskich miastach, gdyż planowano na szerszą skalę w ten sposób modernizować stare Jelcze-ogórki. W 1982 roku autobus Jelcz 100M (niektóre źródła podają też nazwę Jelcz PR043) trafił do warszawskiej zajezdni przy ulicy Kleszczowej i kursował głównie na linii 350. Pomimo, że testy wypadły pomyślnie, nie zdecydowano się na rozpoczęcie produkcji seryjnej. A autobus po kilku miesiącach znikł ze stołecznych ulic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniek78m
Kumpel



Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 3681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:17, 09 Lis 2008    Temat postu:

ech jak zwykle, coś było dobre, ale nie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1