Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Prototypy Żuka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek397
Kumpel



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3249
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:22, 09 Mar 2009    Temat postu: Prototypy Żuka

Żuk A40

W 1962 roku zespół inżynierów FSC w Lublinie, opracował prototyp unowoczęsnionego żuka, oznaczony symbolem A40. Powstały dwa egzemplarze o nadwoziu typu furgon, ładowności 1,5 tony, których badania trwały do 1964 roku.




Żuk B40

Kolejny prototyp, który powstał w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Lublinie był skonstruowany na przełomie lat 1965 i 1966 model B40 [Zobacz zdjęcie] . Podobnie jak poprzednik, ładowność określono na półtora tony. Jako napęd, posłużył powszechnie wówczas stosowany silnik S-21, który za pośrednictwem czterobiegowej skrzynki przekładniowej napędzał tylny most pojazdu. W latach 1966 - 1968, egzemplarze testowe pojazdu, przechodziły wiele testów i prób. Samochód, podobie jak model poprzedni, nie wszedł jednak do produkcji, gdyż występowały trudności w wytwarzaniu mostów tylnych.


Powrót do góry
Zobacz profil autora
hicube




Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Garwolin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:38, 29 Lip 2012    Temat postu:

Żuk A08
Biuro Konstrukcyjne FSC w Lublinie opracowało konstrukcję nowego lekkiego samochodu ciężarowego. Pojazd ten, o symbolu A08, miał wypełnić lukę między Żukiem o ładowności 800kg, a Starem o ładowności 4t.
Prototyp został wykonany w 1958r. Konstrukcję oparto o elementy Żuka, ale ze względu na powiększoną do 1500Km ładowność wzmocniono szereg zespołów. W samochodzie A08 zastosowano prototypowy silnik górnozaworowy o mocy 70KM (51,4kW), który miał w przyszłości zastąpić silnik typu M20. Wzmocniono zawieszenie przednie jak i tylne oraz zastosowano koła bliźniacze na tylnej osi. Kabina kierowcy była ze zwykłego Żuka, natomiast nowością była skrzynia ładunkowa z metalowymi otwieranymi ścianami.
Silnik: S21, z zapłonem iskrowym, rzędowym, pionowym, ustawiony wzdłużnie nad przednią osią pojazdu. Średnica cylindra 88mm, skok tłoka 100mm. 4 cylindry. Poj. skokowa 2,120 dm3. Stopień sprężania 7,5. Moc maksymalne 70KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 150nm przy 2500 obr/min.
Kadłub silnika żeliwny. Głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy kuty, podparty na 4 łożyskach ślizgowych. Tłoki ze stopu lekkiego.
Układ rozrządu górnozaworowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1