Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
SAMy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maniek397
Kumpel



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 3251
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń CT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:38, 10 Mar 2009    Temat postu: SAMy

Katowickie SAMy

Katowiczanin Michał Nahorski, był pomysłodawcą i inicjatorem budowy samochodów sportowych. Z pomocą kolegów: bracia Grychtołowie (karoseria), Adama Małochleba (zawieszenie), Rudolfa Wrocławskiego (przeróbka silnika), powstał SAM MN. Samochód po raz pierwszy pojawił się na startcie wyścigu w 1953 roku.
Po sukcesach pana Michała, także jego koledzy przystąpili do konstruowania "Samów". Samochody bazowały głównie na podwoziach i podrasowanych dwusuwowych silnikach DKW.

[link widoczny dla zalogowanych]

Auto Stanisława Łukaszewicza

W latach sześćdziesiątych, inzynier Stanisław Łukaszewicz z FSO skonstruował małe autko, napędzane silnikiem z motocykla. Był to wygodny, jednoosobowy samochód z nadwoziem wykonanym z tworzyw sztucznych.

[link widoczny dla zalogowanych]

OBEREK

Ten dwumiejscowy samochód ten został skonstruowany przez Bogdana Wozowicza - jedengo z najlepszych kierowców rajdowych. Autor starał się zaczerpnąć to co najlepsze z ówczesnych sportowych samochodów: Lancii Delta, Lancii Stratos czy Peugeota Turbo.
Niewielka, bo wynosząca 870 kg masa samochodu oraz większy niż Polonezie rozstaw osi i kół przy mniejszej długości całkowitej, sprawiają, że pojazd świetnie się prowadzi - według osób, które miały przyjemność jeżdżenia tym autem, trudno znaleźć samochód dorównujący Oberkowi bezpieczeństwem i łatwością prowadzenia.
Do budowy samochodu pan Bogdan wykorzystał drzwi oraz środkową cześć nadwozia z Poloneza, zawieszenie przednie z Forda Escorta, zawieszenie tylne i zespół napędowy Lancii. Tylna część nadwozia jest jedną, dużą, odchylaną, wykonaną z tworzywa sztucznego pokrywą.
Samochód niestety nie uczestniczył w żadnych zawodach sportowych, gdyż nie miał homologacji sportowej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Autobąk

Konstruktorem tego SAMa jest inż. Leon Jakubczyk z chrzanowa. Ta oryginalna konstrukacja napędzna była sinikiem o pojemności 125 cm3, chłodzonym wodą, Samochodzik zużywał przy prędkości 60 km/h 3,5 litra benzymy na 100 km. Rozstaw kół tego samochodu, jest niewiele większy od rozstawu kół... roweru.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.samochodymadeinpoland.fora.pl Strona Główna -> Prototypy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1